• با ما تماس بگیرید
  • 021-88851000
  • ایمیل
  • info@sabtbasir.ir
ارتباط با ما
  • خانه
  • ثبت شرکت
    • تأسیس شرکت های سهامی خاص و عام
    • شرکت با مسئولیت محدود
    • ثبت شرکت تعاونی
    • ثبت شرکت صرافی
    • ثبت شرکت تضامنی
    • ثبت شعبه شرکتهای خارجی در ایران
    • ثبت شرکت در مناطق آزاد
  • ثبت برند
    • ثبت برند و علایم تجاری در ایران
    • ثبت طرح صنعتی
  • امور اداری مالی و بازرگانی
    • اخذ کارت بازرگانی
    • پلمپ دفاتر مالیاتی
    • اخذ گواهینامه های حرفه ای برای صنایع
    • انجام کلیه امور مالیاتی
    • نگارش و ارسال اظهارنامه
  • درباره ما
    • درباره بصیر
  • آخرین اخبار
  • مطالب حقوقی
  • ارتباط با ما
  • استعلام قیمت
  • خانه
    • خانه 1
    • خانه 2
    • طرح های سرصفحه
      • طرح سرصفحه 1
      • طرح سرصفحه 2
  • درباره ما
    • درباره ما
    • تیم
    • صفحه خطا
  • خدمات
    • خدمات 1
    • خدمات 2
    • جزئیات خدمت
  • پروژه ها
    • پروژه ها
    • جزئیات پروژه
  • فروشگاه
    • فروشگاه
    • جزئیات محصول فروشگاه
  • بلاگ
    • بلاگ ما
    • جزئیات مطلب بلاگ
  • تماس با ما
 انتخاب نام برند
ارسال شده در 1400/1/23

انتخاب نام برند

در این مطلب برآن شدیم تا نکات مهمی را در رابطه با انتخاب نام برند تشریح نماییم؛ بنابراین برای ورود بهتر به این مطلب بهتر است که در ابتدا به ارائه توضیحاتی از ماهیت برند بپردازیم.

برند یا معادل فارسی آن نام تجاری به نام، نشان یا علامتی است که افراد برای معرفی فعالیت و محصولات خود انتخاب می نمایند. تا محصولات و یا خدمات خود را از موارد مشابه موجود در بازار رقابت متمایز نمایند. در واقع این افراد با طراحی و یا انتخاب برند مناسب می کوشند تا صفات و ویژگی های مورد نظرشان را از طریق دیدن، شنیدن، حس کردن به مخاطب القا نماید.

برندهای موفق در واقع هویت بخش فعالیت افراد هستند و در دنیای امروز بخش لاینفکی از فعالیت های اقتصادی است. در واقع برند ها در دنیای امروز بخشی از دارایی ارزشمند افراد محسوب می شوند که در مواردی تایین ارزش مادی و معنوی آنها دشوار است. و اما چه اصولی برای انتخاب نام برند وجود دارد؟

در واقع برای انتخاب نام برند مهمترین نکاتی که می بایست در نظر بگیرید عبارتند از:

  1. نامی خلاقانه را برای برند خود در نظر بگیرید، تا به آسانی به خاطر مخاطبین سپرده شود و در خاطر آنان باقی بماند .
  2. در ضمن توجه داشته باشید که نام شما حاوی پیام های مناسبی به مخاطبین شما باشد.
  3. توجه داشته باشید که نام انتخابی شما مطابق با فرهنگ و عقاید مخاطبین شما باشد.
  4. در صورتی که قصد دارید فعالیت خود را در سطح بین المللی گسترش دهید، بهتر است نامی را انتخاب نمایید تا در آینده بتوانید در سطح بین الملل از آن استفاده نمایید.
  5.  توجه داشته باشید مهمترین عامل در انتخاب نام برند غیر تکراری بودن آن است و این بدین معناست که شما نمی توانید نام یا برندی را که توسط شخص دیگری به ثبت رسیده است را انتخاب و ثبت نمایید (مگر در طبقات متفاوت). به همین منظور و برای صرفه جویی در وقت و هزینه، بهتر است که پیش از اقدام به ثبت نام برند در ابتدا نام مورد نظر خود را در سامانه اداره مالکیت های معنوی استعام نمایید تا از عدم تکراری بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

در ضمن علاوه بر این موارد که بهتر است در انتخاب نام برند رعایت نمایید، ثبت برند دارای باید و نباید های دیگری نیز می باشد که عبارتند از:

1- استفاده از اسامی و علائم مشهور و شناخته شده غیر قانونی است.

2- اسامی انتخاب شده نمی بایست غیر معقول، غیر اسلامی و مخالف با موازین اخلاقی و شئونات اسلامی باشد.

3- صفت ها و اسم هایی که بیان گر توصیف می باشند و یا عام هستند به تنهایی قابل ثبت نیستند.

4- با توجه به اینکه روزانه تعداد بیشماری برند در کشور با اسامی گوناگون به ثبت می رسند، استفاده از نام های چند سیلابی و ترکیبی می تواند شانس متقاضیان ثبت برند را برای در اختیار گرفتن نام برند افزایش دهد.

5- در صورت عدم ثبت علامت در طبقات مورد درخواست، علامت می تواند یک کلمه و یا ترکیبی از کلمات و اعداد و سمبل، طرح، رنگ، شکل و… باشد.

6- مسلما اسامی خلاقانه، خاص و ساختگی شانس بسیار بالایی برای ثبت دارند.

7- شباهت نزدیک به 50 درصد با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند.

8- در طبقاتی مانند لوازم خانگی، مواد غذایی و نوشیدنی ها به دلیل ثبت علائم بسیار، انتخاب اسم بسیار مشکل بوده و محدودیت ایجاد می کند. لذا در انتخاب عنوان یا نام علامت در این نوع از طبقات باید نهایت دقت را جهت انتخاب نام های هوشمندانه و خاص به کار برد.

9- تمامی افراد ایرانی و غیر ایرانی اعمم از حقیقی و حقوقی می توانند

ثبت علامت به صورت حقوقی (ایرانی و غیر ایرانی) و حقیقی (ایرانی و غیر ایرانی) قابل انجام بوده، لذا می توان عنوان شرکت را جهت ثبت علامت به کار برد و یا از نام خانوادگی در کنار نامی دیگر جهت ثبت علامت مورد نظر استفاده کرد.

10- عنوان یا نام علامت می تواند فارسی، لاتین و یا ترکیبی از کلمات و حروف فارسی و لاتین باشد که البته برای در اختیار گرفتن برند لاتین می بایست کارت بازرگانی ارائه گردد.

11- اعداد چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین به تنهایی به هیچ وجه امکان ثبت ندارند.

در پایان ضمن سپاسگزاری از همراهی شما عزیزان اعلام می داریم مجموعهثبت بصیر با بهره مندی از کادری مجرب و خبره آماده ارائه انواع خدمات ثبتی از جمله ثبت برند به شما عزیزان می باشد. 88851000-021

دیدگاه ها

برای این مطلب یک دیدگاه ارسال کنید

آخرین مطالب

 انتخاب نام برند
انتخاب نام برند
1400/1/23
تأسیس شرکت های سهامی خاص و عام
تأسیس شرکت های سهامی خاص و عام
1399/10/12
 چگونگی انحلال اختیاری شرکت
چگونگی انحلال اختیاری شرکت
1399/9/28
چگونگی ثبت شرکت خدماتی
چگونگی ثبت شرکت خدماتی
1399/9/25
تشکیل بیست و سومین شرکت تعاونی سهامی عام کشور در یزد
تشکیل بیست و سومین شرکت تعاونی سهامی عام کشور در یزد
1399/9/24
قوانین ثبت شرکت در سال ۱۴۰۰ را بدانید
قوانین ثبت شرکت در سال ۱۴۰۰ را بدانید
1399/9/23
۸ دغدغه بورسی فعالان اقتصادی
۸ دغدغه بورسی فعالان اقتصادی
1399/9/22
شرکت گروه توسعه اقتصادی بصیر (سهامی خاص) با شماره ثبت ۴۵۲۶۳۵ و سرمایه اولیه یکصد میلیارد (۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال با تأسیس شرکت‌های تخصصی در حوزه‌های بازرگانی، سلامت، انرژی، فناوری اطلاعات، عمران، صنایع و معادن، کشاورزی، پژوهشی و یک موسسه حقوقی به منظور ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران و ذینفعان، فعالیت خود را آغاز نموده است.

دسترسی سریع

  • خانه
  • درباره ما
  • خدمات
  • فروشگاه
  • بلاگ
  • تماس

آدرس ما

  • دفتر مرکزی: تهران، ابتدای خیابان شهید مطهری، خیابان لارستان، خیابان جهانسوز، پلاک 8، ساختمان بصیر
  • 021-43693900
  • info@sabtbasir.ir
  • 9:00 ق.ظ - 5:00 ب.ظ جمعه تعطیل

ارتباط با ما

طراحی و پیاده سازی توسط همراهان سیستمز
  • دسترسی به وب میل
  • قوانین و مقررات
  • حریم شخصی
رنگ خود را انتخاب کنید
شما می توانید به آسانی رنگ ها را تغییر دهید.